W dniu 29 września 2020 r. odbędzie się posiedzenie Zgromadzenie Związku ...
Informacja o projektach finansowanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu
Informujemy, że obecnie Związek Międzygminny ?Obra? przy współudziale środków finansowych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu..
UWAGA! WNIOSKUJĄCY W SPRAWIE USUNIĘCIA ODPADÓW Z FOLII ROLNICZYCH..
UWAGA ROLNICY!!
Każdy posiadacz tego rodzaju odpadów, który złożył wniosek oraz został zweryfikowany w zakresie możliwości otrzymania
UWAGA!!Możliwość złożenia wniosku o dofinansowanie utylizacji lub demontażu i utylizacji wza jeszcze w roku 2020 r
UWAGA!!!
Związek Międzygminny ?Obra? zawiadamia, że w związku z rezygnacją części właścicieli nieruchomości z udziału w przedsięwzięciu pt. ?Usuwanie w
ZGROMADZENIE ZWIĄZKU MIĘDZYGMINNEGO
W dniu 8 lipca 2020 r.o odbędzie się posiedzenie Zgromadzenie Związku Międzygminnego "Obra"....
Związek Międzygminny "Obra"
Berzyna 6
64-200 Wolsztyn
e-mail: zmobra@wolsztyn.pl
tel. 68 347 42 70 centrala
tel. 722 363 664 centrala
tel. 68 347 31 63 księgowość
tel. 68 347 31 62 postępowania
fax. 68 347 42 72
NIP 923-15-69-035
REGON 411292527
BDO 000122409
/zm_obra/SkrytkaESP
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Związek Międzygminny "Obra", Berzyna 6 64-200 Wolsztyn
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych ? Marcin Kosicki iod@presstu.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu nawiązania kontaktu na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. f ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. jako usprawiedliwionego interesu administratora
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty będące zaangażowane w kontakt
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 5 lat
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
8) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych może skutkować niemożliwością nawiązania kontaktu
Na właścicielu nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest ciążą pewne obowiązki. Pierwszy z nich, to inwentaryzacja wszystkich wyrobów poprzez policzenie rzeczywistej ilości. Do dokumentowania takiej czynności służy odpowiedni druk, ustalony rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest [?] Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 11, załącznik nr 3. Załącznik można pobrać ze strony internetowej ZM ?Obra? www.zmobra.pl pod linkiem:
1)w przypadku osób fizycznych ? do Związku Międzygminnego ?Obra?, z/s Berzyna 6
2)w przypadku przedsiębiorców ? do Marszałka Województwa Wielkopolskiego.
Drugi egzemplarz załącznika właściciel nieruchomości przechowuje przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej inwentaryzacji.
Drugim obowiązkiem posiadającego wyroby zawierające azbest, wynikającym z rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz.649 ze zmianami), jest przeprowadzenie kontroli stanu tych wyrobów. Ocenę sporządza się dla wyrobów w dobrym stanie technicznym co 5 lat a dla uszkodzonych - co roku. Wzór takiej kart oceny można pobrać ze strony internetowej Związku www.zmobra.pl pod linkiem:
Ocenajest bardzo przydatna do wypełnienia drukuinwentaryzacji oraz wyznaczenia terminu likwidacji azbestu.
Związek Międzygminny ?Obra?, podobnie jak w latach poprzednich tak w roku 2015 będzie ? przy wykorzystaniu środków pomocowych ? pomagał w usuwaniu tego rodzaju wyrobów, będących w posiadaniu osób fizycznych.Warunkiem przyjęcia wniosku o taką pomoc, będzie złożenie druku o dokonaniu inwentaryzacji w wymaganym terminie. Wnioski o udzielenie pomocy przyjmowane będą od 1 lutego do 31 marca 2015 r.