Informujemy, że zgodnie z rozstrzygniętym przetargiem na "Odbiór odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości z terenu gmin- uczestników Związku Międzygminnego "Obra"" od dnia 1 października 2021 r. operatorami wykonującymi usługi zostali:
- gmina Wolsztyn: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Wolsztynie, Berzyna 6,64-200 Wolsztyn
- gmina Przemęt: Firma Usługowo- Handlowa Dominik Zając, Błotnica, Szkolna 46, 64-234 Przemęt
- gmina Siedlec: Zakład Eksploatacji Urządzeń Komunalnych Sp. z o.o., Siedlec, ul. Zbąszyńska 15, 64-212 Siedlec
Mając powyższe na uwadze ulegną zmianie godziny funkcjonowania Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych oraz Biur Obsługi Klienta.
Biura Obsługi Klienta (BOK) czynne będą w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki od godziny 800 do godziny 1500 oraz w środy od godziny 800 do godziny 1600.
Adresy BOK:
- gmina Wolsztyn: Berzyna 6,64-200 Wolsztyn
- gmina Przemęt: Błotnica, Szkolna 46, 64-234 Przemęt (wjazd od ulicy Starkowskiej)
- gmina Siedlec: Siedlec, ul. Zbąszyńska 15, 64-212 Siedlec
Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) czynne będą:
Gmina Przemęt- Błotnica, Szkolna 46, 64-234 Przemęt (wjazd od ulicy Starkowskiej): od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1700, w sobotę od godziny 800 do 1400.
Gmina Siedlec- Siedlec, ul. Lipowa (koło oczyszczalni): poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek w godzinach od 800 do 1600, w środę od 1000 do 1800 oraz w sobotę od 1000 do 1400.
Gmina Wolsztyn- Berzyna 6, 64-200 Wolsztyn: od poniedziałku do soboty w godzinach od 800 do 1900.
Jednocześnie informujemy, że od połowy października br. uruchomiony zostanie nowo oddany Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Powodowie (dawne składowisko odpadów). PSZOK w m. Powodowo czynny będzie od poniedziałku do piątku w godzinach 800-1800 oraz w sobotę od 800 do 1400.
Zgodnie z §7 uchwały Zgromadzenia Związku Międzygminnego "Obra" w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciele nieruchomości mogą zgłaszać przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę/ operatora odbierającego odpady komunalne. W celu złożenia zawiadomienia o wystąpieniu takiego przypadku należy:
1) zgłosić w Biurze Obsługi Klienta przedsiębiorcy/ operatora odbierającego odpady w formie pisemnej (listownie lub za pomocą poczty elektronicznej) lub za pomocą aplikacji "Kiedy wywóz" fakt niewłaściwego świadczenia usługi wraz z krótkim opisem na czym to niewłaściwe świadczenie usługi polegało i w jakim dniu/ okresie wystąpiło;
2) listowną lub mailową kopię zawiadomienia przesłać do ZM "Obra";
3) przedsiębiorca/ operator odbierający odpady komunalne, którego dotyczy złożone zawiadomienie w terminie 14 dni od daty jego otrzymania udziela składającemu reklamację pisemną odpowiedź o sposobie jej załatwienia a kopię przesyła do ZM "Obra".